czwartek, 25 kwietnia 2024r. | Rok szkolny 2023/2024. | 22:59:29 |
Samodyscyplina jest podstawowym warunkiem osiągania ważnych dla Ciebie celów. Jeżeli Ci jej brakujeTwoje talenty i zalety niewiele znaczą. Jeżeli ją masz -
wystarczą przeciętne uzdolnienia by osiągnąć wszystko, co ważne.
Przez potencjał życiowy rozumiemy wszystkie zasoby fizycznego, biologicznego, społecznego, psychicznego, duchowego jakimi jednostka dysponuje i które może wykorzystać w swoim życiu. Aby powyższe zasoby przekształciły się w portencjał życiowy musza zaistniec odpowiednie sytuacje, warunki, np. wychowawcze, społeczne, kulturalne, które te zsoby wyzwolą i zaktualizują.
Połączenie samodyscypliny z potencjałem życiowym buduje Twój charakter, ukierunkowuje Twoje myśli i działania, a w konsekwencji ustawia Cię w miejscu, w jakim właśnie się znajdujesz (życiowo).
Scenkę dotyczącą powyższych wartości przedstawili dla swoich kolegów uczniowie klasy IVa.
Szczęście to jedyna rzecz, którą się mnoży, gdy się ją dzieli.
10 kroków do osiągnięcia szczęścia:
1. Mniej oczekuj, więcej dawaj.
2. Mniej mów, więcej słuchaj.
3. Mniej się chmurz, więcej uśmiechaj.
4. Mniej osądzaj, więcej akceptuj.
5. Mniej myśl, więcej odczuwaj.
6. Mniej się martw, więcej ufaj.
7. Mniej obserwuj, więcej działaj.
8. Mniej się niecierpliw, więcej wybaczaj.
9. Mniej narzekaj, więcej doceniaj.
10. Mniej się obawiaj, więcej kochaj.
Szczęście to umiejętność cieszenia się każdą minutą życia i docenianie tego, co ona ze sobą niesie.
"SZCZĘŚLIWI CI, KTÓRZY NAUCZYLI SWOJE DZIECI CIESZYĆ SIĘ DROBNYMI RZECZAMI"
Jeremias Gotthelf
W posumowaniu rozważań na temat szcęścia pomogli nam uczniowie klasy IV a podczas rozstrzygnięcia konkursu międzyszkolnego pod hasłem "Klimontów za 10 lat" .
Odpowiedzialność jest obowiązkiem moralnym lub prawnym, zgodnie z nim, każdy człowiek odpowiada za swoje słowa i czyny oraz ponosi za to określone konsekwencje. Moralna odpowiedzialność wynika z powszechnie uznawanych norm oraz wartości, które zostały przyjęte w jakimś społeczeństwie, na przykład rodzice ponoszą odpowiedzialność moralną za wychowywanie swoich dzieci. Odpowiedzialność prawna natomiast jest to obowiązek ponoszenia pełnych konsekwencji za zachowania i czyny swoje albo innych osób, na mocy przepisów prawa.
Za co dorastając stajemy sie odpowiedzialni?
Jestem odpowiedzialny za siebie i za swe uczucia.
Jestem odpowiedzialny za swoje zdrowie.
Jestem odpowiedzialny za dobro wokół mnie.
Jestem odpowiedzialny za swoje rzeczy i mienie.
Jestem odpowiedzialny za swoich bliskich.
Jestem odpowiedzialny za zwierzęta.
Jestem odpowiedzialny za środowisko.
Jestem odpowiedzialny za swoją edukację.
O czym przypomnieli nam uczniowie klasy Va podczas obchodów Światowego Dnia Ziemi.
Kochać... czy to łatwo powiedzieć?
14 lutego 2017r. uczniowie klasy VI b przygotowali musical pt.: "Miłość nijedno ma imię". Pięknie mówili o miłości słowami poetów. Zaprezentowali również wspólczesną wersję "Romea i Julii". Największe przeboje muzyczne z miłościa w tle w wykonaniu młodych artystów wprowadziły wszystkich w walentynkowy nastrój. Uczucie miłości wypełniło nasze serca. Przedstawienie to było równocześnie podsumowaniem naszych działań w ramach projektu " Podróż w świat wartości"
„NAUCZENIE WARTOŚCI TO NAJWAŻNIEJSZA RZECZ,
JAKĄ MOŻEMY ZROBIĆ DLA SZCZĘŚCIA DZIECKA”
Linda i Richard Eyre
Wartości moralne – życiowe drogowskazy
Wartości są to standardy naszych myśli, postaw i zachowań, które określają kim jesteśmy, jak żyjemy i jak traktujemy innych ludzi. Zachowania moralne – z gruntu właściwe, które pomagają, a nie krzywdzą innych ludzi. Prawdziwe i uniwersalnie akceptowane wartości wyzwalają zachowania korzystne zarówno dla tego, kto je praktykuje, jak i dla osoby na którą są skierowane. Pozytywne wartości kształtują lepszych ludzi, lepsze życie i lepsze stosunki międzyludzkie.
Cel nauczania wartości: pomoc dzieciom w ukształtowaniu mocnego i prawego charakteru, który pozwoli im żyć godnie, twórczo i szczęśliwie, stać się dobrymi członkami rodzin, odpowiedzialnymi obywatelami i oprzeć się złym wpływom ze strony rówieśników, społeczeństwa i masowej kultury.
Tak rozumiane wartości nadają życiu sens i dzięki nim dzieci jak z kompasem mogą poruszać się w świecie, stawiać sobie właściwe cele i podejmować słuszne decyzje. Jeśli nie otrzymają kształcenia w dziedzinie wartości, będą zdane na łaskę okoliczności i różnych wpływów, nigdy nie będąc sternikiem własnego losu. Wartości są też jak szczepionka – chronią dzieci przed złym wpływem, zgubnymi pokusami i wieloma zagrożeniami. Nauczanie wartości to najważniejsza rzecz jaką możemy zrobić dla ich szczęścia. Jeżeli rodzice i nauczyciele nie będą świadomie uczyć dzieci wartości słowem i własnym przykładem, pustkę moralną wypełnią natychmiast inni - rówieśnicy, telewizja, społeczeństwo - często antywartościami.
termin realizacji projektu: rok szkolny 2016/2017 oraz 2017/2018.
Rozpoczęcie realizacji nastąpi po zapoznaniu Rady Pedagogicznej, Rodziców oraz Uczniów z założeniami projektu.
koordynatorzy projektu:, mgr B.Strzałkowska-Limanówka, mgr M. Dyczkowska, mgr J. Kwiecińska
przeznaczenie projektu: projekt przeznaczony jest dla uczniów klas I-VI
Ma charakter interdyscyplinarny.
Realizowany jest przez wychowawców klas, nauczycieli przedmiotów, pedagoga szkolnego oraz wychowawców świetlicy.
CELE:
UCZEŃ:
RODZIC:
Treści zawarte w projekcie:
Rok szkolny 2016/2017:
I WARTOŚCI MORALNE W ŻYCIU CZŁOWIEKA wrzesień, październik 2016
II SZACUNEK – PODSTAWA WSZYSTKICH WARTOŚCI, listopad, grudzień 2016, (prezentacja klasa VI a)
III PRZYJAŹŃ I MIŁOŚĆ, styczeń, luty 2017, (prezentacja klasa VI b)
IV ODPOWIEDZIALNOŚĆ, marzec, kwiecień 2017, (prezentacja klasa Va)
V SZCZĘŚCIE, maj, czerwiec 2017, (prezentacja klasa IVa)
Rok szkolny 2017/2018:
I SAMODYSCYPLINA I ROZWIJANIE WŁASNEGO POTENCJAŁU, wrzesień październik 2017
II ODWAGA, listopad, grudzień 2017
III SPRAWIEDLIWOŚĆ I POKOJOWE NASTAWIENIE, styczeń, luty 2018
IV UCZCIWOŚĆ, marzec, kwiecień 2018
V MĄDROŚĆ, maj, czerwiec 2018
FORMY REALZACJI oraz OSOBY ODPOWIEDZIALNE: